Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавьскої області
Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами
Стаття 19 ЗУ «Про освіту»
Освіта осіб з особливими освітніми потребами
1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для
забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти
на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та
інтересів.
2. Держава забезпечує підготовку фахівців для роботи з особами з особливими освітніми
потребами на всіх рівнях освіти.
3. Для навчання, професійної підготовки або перепідготовки осіб з особливими освітніми
потребами застосовуються види та форми здобуття освіти, що враховують їхні потреби та
індивідуальні можливості.
4. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти створюють
особам з особливими освітніми потребами умови для здобуття освіти нарівні з іншими особами
шляхом належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення
універсального дизайну та/або розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби та
можливості таких осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку.
5. Навчання, виховання та розвиток осіб з особливими освітніми потребами у закладах
дошкільної, позашкільної та загальної середньої освіти здійснюються за рахунок коштів державного
та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням
потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.
6. Зарахування осіб до спеціальних закладів освіти, переведення з одного типу закладу до іншого
та відрахування таких осіб здійснюються у порядку, встановленому центральним органом виконавчої
влади у сфері освіти і науки.
7. Категорії осіб з особливими освітніми потребами визначаються актами Кабінету Міністрів
України з урахуванням міжнародних норм і стандартів.
У закладі освіти створені сприятливі умови для навчання дітей з особливими освітніми
потребами, у тому числі й дітей з інвалідністю, маломобільних груп населення забезпечено їх
безперешкодним доступом до всіх приміщень школи, а саме:
у наявності пандус;
туалетна кімната для дітей з особливими потребами.
Усі основні приміщення закладу мають природне освітлення. При оздоблені навчальних
приміщень враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, парти – кольору натурального дерева.
Розташування меблів і обладнання, сприяє максимальному використанню
денного світла і рівномірному освітленню приміщень. Також у приміщеннях рівень освітлення
підвищується за допомогою штучного освітлення. Приміщення обладнані
системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови
внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого
прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).
Навчальні меблі класних кімнат відповідають віковим особливостям дітей.